လူထုဆႏၵခံယူပြဲႏွင့္ပတ္သက္ေသာ သေဘာထား

Wednesday, April 30, 2008




နအဖျပဳလုပ္မယ့္ ေမ(၁၀) လူထုဆႏၵခံယူပြဲဟာ သူ(၁၄)ႏွစ္ၾကာေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ(မူၾကမ္း)ကို အတည္ျပဳၿပီး တရား၀င္အစိုးရတက္လုပ္ခ်င္လို႔ပဲျဖစ္တယ္။ ဒီ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ(မူၾကမ္း) ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ (နအဖ)စစ္အစိုးရက တစ္ဖက္သတ္ သူ႔စိတ္ႀကိဳက္လူေတြကို ေရြးၿပီး ေရးဆြဲခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ Mandate ရထားတဲ့ အႏိုင္ရပါတီေတြလည္း ၀င္ဆြဲခြင့္မရွိခဲ့ဘူး။ ဒီ အေနအထားမွာ နအဖရဲ႕ဒီ Constitution က က်မတို႔အားလံုးကို ကိုယ္စားမျပဳဘူးလို႔ က်မအေနနဲ႔ ယံုၾကည္ တယ္။

(နအဖ)စစ္အစိုးရ ေရးဆြဲထားတဲ့ Constitution ဟာ က်မတို႔ျပည္သူေတြအတြက္ ဘာအာမခံ ခ်က္မွမရွိပဲ သူတို႔ ဆက္လက္အာဏာတည္ရွိေနဖို႔ အတြက္ပဲျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ အင္အားစုေတြ အားလံုးက ကန္႔ကြက္မဲေပးၾကဖို႔ တညီတညႊတ္တည္းရွိေနၾကတယ္။ အခုအေျခအေနေပးတာကလည္း မဲရံုကိုသြားၿပီး ကန္႔ကြက္မဲေတြေပးၾကဖို႔၊ က်မတို႔ရဲ႕ဆႏၵေတြကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ျပသဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီ Constitution ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ကန္႔ကြက္ဖို႔ က်မတို႔အားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။

ဒီအခ်ိန္ဟာ က်မတို႔အားလံုးအတြက္ အရမ္းကိုအေရးႀကီးပါတယ္။ က်မတို႔အတြက္ ႀကီးမားတဲ့ အလွည့္ အေျပာင္းတစ္ခုလို႔ေျပာမယ္ဆိုရင္လည္းရပါတယ္။ က်မတို႔ ႏွစ္(၂၀)လံုးလံုး ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳအရ ဒီတစ္ႀကိမ္မွာလည္း စစ္အစိုးရက သူအႏုိင္ရေရးအတြက္ ဘယ္လိုညစ္ပတ္အၾကမ္းဖက္မႈမ်ိဳးကိုမဆို သူအသံုးျပဳ ဦးမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔က က်မတို႔ျပည္သူေတြရဲ႕စုေပါင္းအင္အား People Power နဲ႔ ဒီစစ္အစိုးရကို သမိုင္း အစဥ္အဆက္က အႏိုင္ယူခဲ့သလိုမ်ိဳး ဒီတစ္ႀကိမ္လည္း အႏိုင္ရလိမ့္ဦးမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

(နအဖ)စစ္အစိုးဘက္က ျပတ္ျပတ္သားသား အႏိုင္ရစရာမရွိဘူးလို႔ က်မအေနနဲ႔ေတာ့ ယူဆပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုကတည္းက နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ ညစ္ပတ္ေနတာ၊ ၿခိမ္းေျခာက္ေနတာ၊ အၾကမ္းဖက္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ အကယ္၍ သူႏိုင္တယ္ဆိုရင္လည္း မတရားတဲ့နည္းနဲ႔ႏိုင္တာသာျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျပင္းထန္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ ဆက္ၿပီးျဖစ္လာဦးမွာပဲ။ အခု ကန္႔ကြက္မဲေပးတဲ့လႈပ္ရွားမႈဟာ အဓိကအားျဖင့္ ျပည္သူ တစ္ရပ္လံုးကို ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈထဲဆြဲေခၚရတာမို႔ လူထုႏိုးၾကားမႈ၊ စိတ္၀င္စားမႈေတြရွိလာတယ္။ ဒါဟာ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ျဖစ္တယ္။ ဒီအတြက္ ျပည္သူေတြဘက္က မရံႈးႏိုင္ပါဘူး။

သူတို႔ဘက္က ဒီေလာက္ညစ္ပတ္ၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ေနတာေတာင္ ျပည္သူေတြဘက္ကႏိုင္သြားရင္ သူ႔ရဲ႕ လမ္းျပေျမပံုပ်က္သြားမယ္။ ဒါဟာ က်မတို႔အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့တိုက္ပြဲျဖစ္တယ္။ အေရးပါတဲ့ ေအာင္ပြဲျဖစ္ တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔အားလံုးသိထားဖို႔က ဒီလူထုဆႏၵခံယူပြဲဟာ က်မတို႔ရဲ႕ေနာက္ဆံုးတိုက္ပြဲမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆန္႔က်င္ေရးအတြက္ ျပင္ဆင္ထားစရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္။ ျပည္တြင္းမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္ပမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ေနာက္ဆံုးနည္းလမ္းဟာ အၾကမ္းဖက္တာသာျဖစ္တဲ့အတြက္ နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။

0 comments: